Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av Fröken P - 22 augusti 2007 12:22

 

... superbra möte på förmiddagen; kloka idéer, intelligenta förslag; va' härliga människor det finns ...

... har käkat lunch (dock bara macka!!!) idag också ...

... administration nu (jag gillar faktiskt det "gôr-bra" ) ...

... a-lagsmöte med avstämning och bokbeställning kl 14.00 ...

... se'n ska jag hem och städa klart huset ...


DET KÄNNS SOM OM DET BLIR ETT BRA LÄSÅR ... men mitt anställningsavtal är ej klart ännu ...


Av Fröken P - 22 augusti 2007 05:19

God morgon! Sov "länge" idag! Klockan ringde 04.00 och jag skjutsade pendlar'n till bussen! Har hunnit städa övervåningen och sätta en bulldeg! Skolan började ju för de hemmavarande sönerna igår och de behöver kolhydrater på eftermiddagarna!!! Äldste-man har tenta idag! Ska hålla tummarna hela dagen ... Har skurit frukost-grönsaker & -frukter i söta små skivor och stavar och dukat fint för allvars-frukosten: idag är första riktig-riktiga skoldagen för grabbarna! Idag måste jag oxå åka hem till föräldrarnas lägenhet och vattna och ta in posten. De kommer åter senare i veckan efter sin höst-tripp till släkt & vänner långt bort! Mamma ringde igår ...

... och så väntar stormötet idag på förmiddagen: måste sätta mig nu (efter att bullarna gått in i ugnen) och gå igenom "mina" punkter så att jag är beredd. Det känns lite nervigt, men ... äsch ... det här kan jag ju ... och syftet med mötet är ännu bättre samarbete om våra elever ... och det gillar jag ju ... så jag vet inte varför jag är nervis???

... ska se om mitt nya(ste) anställningsavtal finns att skriva under idag oxå (nå'n kollega skämtade om att som icke-anställd så har man inte heller någon försäkring och jag fick hicka när jag började tänka på zero efterlevande-skydd till barnen omutifallatt --- usch, vilka tankar!)

... hoppas få lite tid idag till att börja tänka på lektionsinnehåll fr o m nästa vecka. Ser fram emot det koncentrerade fokus som RIKTIG planering ger mig OCH det är alltid kul att se resultatet se'n hos eleverna!

... igår ringde kollegan: hon hade lämnat jobbet strax före kl 18.00 efter ett bauta-möte med elev, rektor och vuxenutbildningens team och meddelade att rektor'n hade haft jämnt skägg de här första dagarna på skolåret (jo, jo ...) och hade missat både muntlig och e-mail-påminnelse om att ringa en av de externa utbildningsanordnarna inför morgondagen. Men, jag tror de kommer ändå till mötet och de förstår nog ... vem vill vara rektor i dessa dagar ...?


Ha en riktigt bra dag! Det ska jag ha - för nu är jag superpigg!


Oooj! Bulldegen hänger över kanten på skålen: va' bra att den har så god jäsförmåga!!!


Tjing


Pssst: Jag hade 9 nya bläckpennor i min burk när jag gick hem igår - och jag lovar att alla är MINA EGNA!!! Tyvärr hade jag försnillat en styck overheadpenna (svart) ... och jag har ingen aning om varifrån den har kommit???  ;-)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards