Alla inlägg den 27 augusti 2007

Av Fröken P - 27 augusti 2007 15:13

 

... jag är pigg och klockan är inte ens halv fyra på eftermiddagen!


Har haft två av fyra elevsamtal idag (vi skickade hem de elever som kom tomhänta utan sina dokument! Ny tid! Ny plats!). Annars klar med det som planerats. Kollegan åker till grann-kommunen med 4 själar imorgon f m, jag håller lektion med övriga! Nytt sago-projekt på G (måste hinna snickra lite till på fakta-texten innan jag kopierar igen ... hjäääälp, va' klockan blev mycket: SLUT PÅ RASTEN!)!


Har talat om nya kurs-ämnet idag! Har inte fått klartecken om att just jag ska ha lektionerna ännu! Is i magen, då!


Torsdag: fortbildning i storsta'n! Måste, måste, måste läsa kurs-böckerna INNAN jag åker dit! Skärp mig, nu!


Mail idag från long-gone-friends på annan skolenhet! De bjöd hem sig själva till mig! Kul! Nu måste vi ju ses!


Dagens filosofiska rader: "If you're irritated by every rub, how will you ever be polished?" av Jalal al-din Rumi (filosof redan på 1200-talet)

>>> Åh, så sant, så sant! Ska försöka komma ihåg det! Idag också!Jalal ad-Din Muhammad Rumi biography and poems

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards