Alla inlägg den 6 augusti 2007

Av Fröken P - 6 augusti 2007 16:34

Hade föresatt mig att skriva ETT inlägg per dag ... men jag kan inte hålla mig till imorgon ...

Varför jobbar jag som lärare? Tja, när jag var en 4-5 år så hade dagmammans några år äldre dotter en mycket välordnad lek som vi dagisbarn älskade. Dottern tog resolut sin mammas och pappas nattduksbord som blev små bänkar. Hon var läraren, hon hade ju faktiskt erfarenheter eftersom hon ju faktiskt hade gått i skolan ett eller två år, och hon undervisade oss i att skriva och räkna. När det var rast fick vi hemmagjorda glasstrutar av dagmamman. Vilken skola, va'? Det var så det började ...

Sedan sa pappa alltid att jag med mitt språkintresse borde bli lärare och jag protesterade högljutt och mumlade något om internationellt arbete tack vare språkkunskaperna, men pappa fick ju ändå rätt ...

Pluggade lite språk och pedagogik och sedan kom barnen, ett efter ett. Det blev tre vackra, duktiga, kloka söner som jag är omåttligt stolt över. Det är inte lätt att ha en morsa som vet allt om skolans värld, det ska gudarna veta.  Men, det är inte klokt så mycket man klarar av när man måste. Lärarexamen blev det till slut, trots allt ...



Av Fröken P - 6 augusti 2007 08:11

Jag är: Trött nu: har varit ute och gått en timme! Cyklade 4 mil igår och promenerade 1 mil. Nu ska här skaffas god kondis ... inför läsåret ...

Höger eller vänster hjärnhalva: Föredrar höger, för det konstnärliga, men gillar ordning och reda och logistik, dvs vänster, så jag måste välja bägge!

Lägerskola eller heldagsutflykt: Never övernattning med elever! Jag jobbar dagtid! Och jag vill snarka utan att bli störd!

Favoritfärg: Mår väldigt bra av blått ...

Skolerfarenheter: Har jobbat på AmuGruppen, Liber, MiRoi, Folkuniversitetet, KomVux, Vårdgymnasium, Mellanstadieskola och IV-programmet

Vad säger kollegorna om mig: Varför skrattar dina elever alltid (när vi tjuvlyssnar utanför din klassrumsdörr)?


Det får räcka för idag.

Tjingelingeling



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards