Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Fröken P - 7 augusti 2007 14:14

 

 
 

Rektor Albus Dumbledore, Hogwart's School of Witchcraft and Wizardry


Åkte förbi skolan för att lämna delar av sommarmaterialet tills nästa vecka. Tro't om ni vill men personaladministratören hade mailat och ber mig komma in för att skriva på ett nytt anställningsbevis med förhoppningsvis NY lön!!! Men, det är konstigt att ingen av cheferna vill "ta tag i" och hålla en regelrätt löneförhandling. Här förhandlas inte något!!! Jag lägger fram mina argument (till varför jag vill ha högre lön) men jag får ingen som helst diskussion med mina chefer då: de bara säger "-hm!?" och hävdar att de ska återkomma.


Återkopplingen sker på detta sätt uppenbarligen: ett fixt färdigt anställningsavtal och jag har ingen aning om vad jag får för lön. Jag ska således gå till personaladm:en och be att få (med nyfiket intresse) kika på mitt anställningsavtal ... lite ... innan jag ev skriver på det. Och det är nog inte jag som är fegast här! Huva!!! Vet dock inte om jag vågar gå dit och kika utan närvarande vittne ...?!


Önskar att jag vore Harry Potter med lite magiska krafter faktiskt ...

Av Fröken P - 7 augusti 2007 11:50

<<< "Leksakspengar"

Oj, oj, oj ... idag finns på DN:s ledarsida en liten text om lärarnas missnöje med sina löner och fackens kamp därför av Johannes Åman. Han skriver mycket som är sant och riktigt, men jag blir bekymrad - verkligen - när han sätter fingret rakt i magen på hela utbildningssystemet då han avslutar:

"Hindret för framsteg är inte att det saknas duktiga och hängivna lärare. Problemet är attt så lite av den erfarenhet och de insikter dessa lärare uppnår sprids utanför det enskilda klassrummet." Och så är det ju: alla går in till sig och stänger sin klassrumsdörr. På konferenstiden hinner vi knappt med de organisatoriska frågorna. Vi diskuterar mycket sällan, för att säga aldrig, de pedagogiska och metodiska spörsmålen.

Dock, vill jag ändå ha högre lön! Skulle önska mig ca 15 % löneökning, faktiskt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards