Alla inlägg den 4 augusti 2007

Av Fröken P - 4 augusti 2007 08:13

Ska ge mig i kast med "sommarläxan" idag: " Att främja barns och ungdomars utveckling av social och emotionell kompetens" av Birgitta Kimber. En lagom tjockis på nästan 200 sidor. Ska vara genomläst innan planeringsveckan för vi ska börja jobba med SET (se boktiteln ovan) i höst!

Jag vill helst läsa annat men ... det kanske räcker med sommarens skörd så långt:

"Snabba Cash" av J Lapidus

"Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av L Olsson

"Fru Björks öden och äventyr" av J Gardell

"En spricka i kristallen" av C von Krusenstierna

"Änglar och demoner" av D Brown

"I cirkelns mitt" av D Brown

"Drottningens Chirurg" av A Pleijel

"Om en pojke" av N Hornby

"Tillsammans är man mindre ensam" av A Gavalda

"Magistern" av Frank McCourt

"De osannolika systrarna Mitford" av C Hagen

"Merabs skönhet" av T Lindgren

"Skolbagateller" av T Lindgren

Tja, det var väl det hela! Det är skönt att försvinna bort i böckernas värld, som terapi efter en helvetes-vår!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards