Alla inlägg den 6 september 2007

Av Fröken P - 6 september 2007 15:58

... nu går det för fort!

Har gjort allt jag hade planerat och 23 saker till idag! Allt är nu u.a enl mig! Jag gillar att ha mycket att göra, men nu börjar jag bli orolig för att jag har glömt nå't jag skulle komma ihåg ... måste synkronisera mina kom-ihåg-listor NU! Och så ska jag skriva en ny!!!


Läste på Barbara Berger's Blog att man bör ... 

"Take the time

make the space

to go within

and feel the Grace"

 ... och det är väl just detta som är felet här: det snurrar på alldeles för fort ibland i mitt ekorrhjul - kanske jag rent av skulle kliva av - och jag har alldeles för sällan tid för stilla kontemplation ... och då räknar jag inte mina promenader som "gå-meditation", så det så ... OK! ... Dagens vill-ha: en stund i lugn-&-ro (men först måste jag fixa middagen, jag vill ha rena golv idag och måste dammsuga, ska slänga i en ny tvätthög och vika in lite ren tvätt och bädda och ... måste kolla läget inför morgondagen (Va' fåglarna var det nu jag sa till eleverna att vi skulle göra imorgon???).


Ha det!

Av Fröken P - 6 september 2007 06:30

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Tja ...

1) Jag är nog egentligen latare än vad jag utger mig för att vara! (H)ärligt!

2) Jag brukar stå på ett ben när jag borstar tänderna - ibland - för att träna upp balansen ... inför ålderdomen ...

3) "-Orkar inte komma på nå't mer nu ...!"


Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Svårt? Operativ förmåga eller kanske social kompetens eller god moralisk kompass eller nå't ...

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
P:son


Hur var du som barn?
Snäll

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Nej!

Vad kan man leva utan?
Lögner

Vilket är viktigast hos din partner?
Supporten, arbetsinsatsen för "företaget familjen" etc

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Här kan göras STORA förbättringar ... inte minst på jobbet ...

Hur ofta lagar du mat hemma?
Oftare än jag skulle vilja, mer sällan än vad många tror ...

Vad skulle du göra med ett friår?
Resa med familjen! Måla, måla, måla! Och läsa!

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Grekland och av dem inspirerade kulturer

Hur svarar du i telefonen?
HEMMA: Förnamn! Enbart! Men jag skulle vilja byta stil och bli mer korrekt med både för- och efternamn ...

PÅ JOBBET: För- och efternamn följt av enhetens namn ...

Är du pinsam på fyllan?
Vet inte: har aldrig påträffats i detta tillstånd!

Hur ser folk dig?
Ja, det skulle vara kul att få veta ...

Människa som gör dig enbart ledsen?
Undviker dem!

Människa som gör dig enbart glad?
Family & friends ...

Värsta känslan?
Ångest!

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Lugn & ro, konst, litteratur & go' mat!

När grät du senast?
Igår ...

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Inget! Allt man gör lär man sig av, man kan alltid bli en bättre människa!

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Skulle inte orka hålla deras tempo! Och vad gör man en "dålig-hår-dag"?

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?

Sjunga ... på riktigt ...

Vart går din drömresa?
Till nya mål ...

Vad tror du på?
Jag tror på mina barn & på universums krafter ... och att det blir bättre imorgon ...

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Teacher-surviving-in-school


Vad är lycka?
Att se barnen hemma skratta hjärtligt, att se gubben sova sött, att få vara "i sitt esse", att ha flow, att få måla, att vara en del av ett sammanhang ... & mycket mycket mer ...

Vilka personer beundrar du?
Goda människor som gör gott ...

Vem har makten i ditt liv?
Psss, det skulle väl vara jag det då ...

Har du någon dold talang?
Jag kan "komma fram" i telefonväxlar med oootroliga väntetider ...


Har du någon fobi?
Bl a a-lagskonferenser!

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Uj, uj, uj! Jag har snavat på en sladd till OH-apparaten en gång: föll platt som en planka till golvet med en dundersmäll! Näh, inget blev brutet! Vill inte göra om det!!!


Av Fröken P - 6 september 2007 05:43

... & de' e' de'!

Var tröttare än trött igår och tror (?) att jag somnade i nå'n stol nå'nstans i mitt hem ... bara så där ... vid 21-tiden ...

Igår hann jag ingenting ... inte ens titta i burken ... hade elever från morgon till lunch ... käkade lunch-sallad vid sittande bord med kul samtalsämnen ... öppnade en dörr för flitiga elever & bistod med handfast hjälp ... kopierade (otroligt att alla kopiatorer funkar felfritt när jag kommer ...) ... satt av tid (jag stannade max 20 min) på ett möte (trist, inget nytt, inga visioner) ... blev med en kollega på hennes lektion för att träffa mina blivande elever: härlig stämning i gruppen > DET HÄR SKA NOG BLI JÄTTEBRA!


Idag??? Tja, kreativt morgonmöte med närmaste kollegan (ett av de möten som jag vet faktiskt ÄR konstruktivt och genererar goda resultat) ... info-träff för presumptiva elever ... "date" med vaktis för att sätt upp gardiner m m i ett utrymme där vi ska ta emot elever (fjolårets besök i lokalen var deprimerande: i år ska det b-e mig bli ordning) ... möte med externa lärare för konstruktiv instruktion ang nya ämnet (hoppas mkt på denna träff) ... lunch före eller efter den träffen ... Se'n vill jag inte ha mer arbetsrelaterat än så idag ... Gäsp!


Tjing-e-ling-e-ling

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards