Alla inlägg den 4 september 2007

Av Fröken P - 4 september 2007 13:51

... dvs att över 200 besökare har tagit sig till min oansenliga blogg för att läsa om mitt liv som lärare, som givetvis innehåller en hel del annat än sån't om skolan ...


TÅRTA blir det! För jag gillar inte WHISKY!


Vi hörs!

Vänliga hälsningar,

Fröken P         

Av Fröken P - 4 september 2007 13:23

05.35 Hade "mornat" mig ett par minuter för länge: upp, upp, upp! Hoppade i promenad-stassen och så ut, ut, ut! Det var kallt, riktigt kallt och jag var inte riktigt vaken förrän halva rundan var gången ... det var helt öde och nästan kusligt ... jag kommer inte ihåg hur det brukar vara tidigt på december-morgnarna: beck-mörkt antagligen och precis hel-dött ute! Nå, det ser jag fram emot ...

06.25 Gubben hade väckt grabbarna och det var aktivitet i vart hörn av vårt hem! Dusch och så en fil-tallrik med DN!

07.45 Cyklade till jobbet!

08.30 Dagens första lektion: plockade upp där karaktärsämnesläraren avslutat dagen innan och stöttade eleverna i deras läx-uppgifter! Vi jobbade med att få språket "rätt" och så diskuterades "hemsjukvård" och dess etiska aspekter! Faktiskt ganska krångligt! Men, det blir nog bra ...

09.57 Rast! Tja, för min del blev det ett äpple vid "burken" för jag skulle hinna med att svara på mail från alla hörn: Karaktärsämneslärare som vill att vi beställer böcker ... som vill att vi byter elever på "fel" dag ... som vill ha feed-back på tidigare informationsmöte ... som vill lämna frånvaro-rapport ... osv osv osv

10.25 Tog trappan ner till klassrummet och körde igång! Alla söta rara elever satsade hårt och jobbade undan en hel del! Måste komma ihåg att ha med mig "rockärms-överraskningar" för snabbisarna miss X och mister Y!!!

12.00 Lunch-paus: trappan upp till kontoret och fram med lunch-salladen. Ploppade i Lagerkvists "Dvärgen" i CD-facket och lyssnade samtidigt som jag fixade nytt schema och lite annat. Ska fortsätta lyssna klart i veckan om rara kollegan vid bordet intill kan stå ut ... Hann också med att printa ut lite dokumentation från fortbildn.kursen Åh, va' mycket kul: hoppas att jag bara hinner med allt ...?!

13.00 Hade lovat att öppna upp klassrumsdörren för flitiga elever som ville spendera EA (=eget arbete) på plats i skolans klassrum (och sedan gå hem med gott samvete efter avslutat arbetspass!). Eleverna väntade och satte igång meddetsamma ... va': är detta himmelriket för fröken P? Vilka elever jag har!!! Måste komma ihåg att ge uppmuntran och bonus mycket mer och mycket oftare än jag tidigare har gjort! Eleverna lovade (dyrt och heligt: annars får fröken P pröjsa för vaktbolagets utryckning!) att stänga allt!

13.25 Plockade ihop för att tillbringa en go' stund i kopieringsrummet: Näh, det går inte att skjuta upp detta längre nu ... men först lite dator och sedan senare ... hem för att läsa vidare i Marklunds nya; den är ganska ruskig ... i alla fall i början ... uhäää ...


Ha det gott!


Dagens affirmation: "Jag har bara goda, snälla och stimulerande arbetskamrater!" ... Så det så ...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards