Alla inlägg den 3 september 2007

Av Fröken P - 3 september 2007 18:26

... titta nu här vad farbror Frej tar fram:
En liten räkning och nu skall ni höra,
vad man med just en räkning kan göra:
Riv den i flingor och flingeriflö,
så har vi gjort lite julesnö!"

Fick el-räkning för gubbens bostad i storsta'n. El-bolaget hade gjort en avläsning - den första på typ 5 år - och vill helt plötsligt ha ALLA våra pengar! "- Barn, barn! Se det snöar!" sa jag då och var på vippen att leka farbror Frej!

Nä, nu ska vi vara positiva ...

... gjorde 17 olika saker på jobbet och hann t o m lägga in en personlig presentation på fortbildn.kursens hemsida idag! Kuligt! Måste hitta en bra bild att lägga till min sida oxå! Valde att gå hem kl 16.00 istället för att ställa mig i kopieringen 2 timmar. Ja, jag vet: jag är så klok och vis! För övrigt flöt det på ganska bra, allt funkade och mycket blev gjort! Fy tusingen, va' skönt det är när det bara rullar på ... utan tuvor ... men jag har ett "hål i huv'et" av obetänksamma kollegans agerande förra veckan ... måste tänka om ... måste tänka annat ... men det är inte lätt när alla inte är snälla!

Tänk på att:

"Half-heartedness doesn't reach into majesty!"

(äsch, det är bara lite Rumi ... igen)! Åh, det var väl det jag visste: ge järnet och komma i sitt esse! Ja, det är livet de', se!

Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards