Alla inlägg den 1 december 2007

Av Fröken P - 1 december 2007 23:45

... stjärnorna lyser ... alla utom en ... måste ordna skarvsladd eller kanske det är bättre med extra-kontakt bara ... har bytt glödlampa i en av ljusstakarna ... glömde det förra året innan allt packades undan ... nästa vecka ska den snart trettioåriga plastgranen fram på jobbet (visste ni att plast blir helkonstig när den blir gammal ... luktar bläh ... och går typ sönder bara man kikar på ett barr eller en gren ...) ... och så upp med pumlorna ... ok, då ... det är 'j u l k u l o r' jag menar ... helfånigt ord: 'julkula' ... 'pumla' säger ju precis vad det är ... kollegan hatar allt vad plastväxter heter, men hon får faktiskt stå ut ... ända fram till tjugondedag knut ... så det så ...

Tjing

Av Fröken P - 1 december 2007 08:47

... igår drog jag & programmets skolsyster iväg med 7 tjejer på ett pass hos Friskis & Svettis ... i år har de ju ingen "Idrott & hälsa" på schemat ... pga att det var för dålig närvaro förra året ... ja, vi föll till föga ... och har detta år istället gjort "stötar" där vi har temadagar ... eller som igår ... drar iväg eleverna på diverse aktiviteter i kommunen ... så att de får se vad som finns ... tjejerna tyckte det var jätteroligt ... och jag också ... men det är konstigt ... idag har jag ont på ställen jag inte visste fanns ... jag SKA och MÅSTE köpa säsongskort vt-08 där ... och gå ... tja, vad ska jag slå till med ... minst 2 ggr per vecka ... man blir ju pigg ... man vet att det är bra för knopp & kropp ... och det är faktiskt roligt ... och alldeles förskräckligt svettigt ...

Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards