Alla inlägg den 30 september 2009

Av Fröken P - 30 september 2009 18:30

Nu är det klart!

Ja, alltså en del av det jag skulle göra idag!

Men, skam den som ger sig ...!

Om jag nu cyklar hemåt och tänker på allt jag VILL göra, istället för allt jag MÅSTE göra så kanske det blir lite lättare ... eller vad tror ni? Åtminstone känns det bättre, och då kanske förändringen kommer ...

Aaahhh, men jag är faktiskt trött och skulle kunna somna om jag bara la huvudet på bordet, med kinden vilande på skrivbordsunderlägget ... skulle jag göra detta nu skulle jag säkert vakna med nackspärr här framemot midnatt och nästan dö av rädsla! Inget är så hemskt (åh jo ... det finns nog mer) som en tom mörk skola!

Huh, spökena kommer ... de bor med fladdermössen (som biologiläraren brukar bära runt på ibland) på skolans vind ... och nu ... springer jag hemåt!


//Fröken P


  


Av Fröken P - 30 september 2009 00:20

... och här sitter jag och kan inte annat ... är nu inne i en sådan där period av sova-4-timmar-per-natt-och-fixa-till-20-arbetstimmar-extra-varje-vecka-period ... men det går trögt, måste jag tillstå ... har inte flyt ... inget går bra ... och jag är bara jättetrött hela tiden ... och inte ens lite glad över att jag är så finurlig och kan SKAPA extra tid ... det är bara sååå dumt ...

... vid en paus idag (jo, det blev ett par stycken) så räknade jag ut att jag faktiskt arbetar 200% och då har jag ändå inte räknat med hushållssysslorna (och de kan nog inte medräknas heller, för de görs knappt nuförtiden >>> Bevis finns i vårt vardagsrum som är fullbelamrat med olika strukturerade högar av rentvättade kläder som snart, mycket snart (BAH! Inte på den här sidan av höstlovet i alla fall!) ska strykas och läggas bort!


... har lektioner imorgon och det skall planeras för ... får som vanligt dra med mig ett par väskor med material ... men, det är idiotiskt att dra allt fram och tillbaka på det här sättet ... jag borde jobba på jobbet och lämna allt där ... men ... så är det inte!!!


Träffade en gammal elev idag när jag hasade in på stormarknaden i städtofs och hemmastassen under jackan ... alltid roligt att träffa dessa glada och tacksamma ... de gör mig så stolt ... men, idag var jag nog en skugga av mitt bättre jag, och denna elev såg nog att jag var trött med stort T ... jag fick en klapp på kinden ... det borde man få oftare ... en så'n där: "- Hej, raring! Du ÄR duktig! Vi vet!"-klapp.


Måste ta tag i universitetsläxan nu ... åtminstone en av alla 59 små pytte-uppgifter som ska färdigställas denna vecka ... och jag som ska köra hårt ... innan fredagens och lördagens SYMPOSIUM ... skulle sett fram emot det mer om jag hade varit utvilad ... jag ska, jag ska, jag ska gå och lägga mig tidigt på torsdag så att jag är pigg på tåget till huvudstaden ... eller äsch, då kan jag ju sova ... även om resan är kort ... men, jag behöver vara piggelinus hela fredagen ... ända till slutet ...


... och här sitter jag och kan inte annat: jo, det kan jag! LÄXORNA, var det!


//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards