Alla inlägg den 18 september 2009

Av Fröken P - 18 september 2009 09:29

   Ja, nu är det fredag igen och jag har återigen många punkter på min "att-göra-lista" som ej är avbockade! Det börjar kännas lite frustrerande och stressigt detta - å andra sidan har jag bockat av en hel del ändå ... så jag får väl vara lite nöjd, om än inte helt tillfredsställd!

Ska ägna dagen åt universitetsstudier ... veckans läxa ... liten rest från förra veckan (Oops!) ... och sedan kanske det börjar likna nå't!

Ska till huvudstaden f styrelsemöte i helgen också: det ska bli spännande! Nytt avtal med nytt tryckeri för tidskriften är på G - hel-cool lay-out lockar!

Kanske, kanske hinner jag också titta på köksstolar till vårt "bar-häng" ...??? Ahhh ... varför har veckan så få timmar? Kanske jag får ta till mitt lilla knep (som inte är något permanentat utan endast till för KRIS-situationer när man behöver en ½ extra arbetsvecka): sov endast 4 timmar/natt under 5 av veckans dagar >>> Voilà: så har du enkelt fått 20 timmar extra, dvs en 50%-tjänst, eller ½ arbetsvecka! Inget att rekommendera på årsbasis - men när det krisar är det gott att veta att man KAN om man vill och orkar! Kanske sover jag alldeles för mycket ... och det är därför jag känner mig lite hängig omsänder ... för inte kan det väl vara sömnbrist? Pust ... vill i alla fall ha några fler timmar i mitt liv nästa vecka ... så det så ...//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards