Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Snart ...

Av Fröken P - 22 december 2009 07:34

GOD JUL


... jag vet inte jag ... kanske är det så att jag blir äldre ... eller att barnen blir det ... vet inte om jag känner just nå'n julstämning ... än ...


... har baxat hem en härligt stor Kungsgran ... gav barn i uppdrag att se till att den fixerades rakt i julgransfoten ... de svor och skruvade och ... vips hade någon gått och hämtat de minst värdefulla böcker han kunde finna i en hylla ... det blev något med nybörjarsvenska ... jag hotade och varnade ... men det hjälpte föga ... böckerna petades in UNDER julgransfoten ... OCH VIPS SÅ ÄR JULGRANEN DEN STÅTLIGASTE OCH FRAMFÖRALLT RAKAST STÅENDE GRAN VI HAR HAFT PÅ DEN HÄR SIDAN MILLENIESKIFTET ... och då ska gudarna veta att vi körde "fusk-gran" före det ... nu gäller det bara att hålla mormor borta från granen ... hon har redan vällt en ... och den här är lite svajig, med tanke på att böckerna är instuckna under ena sidan av julgransfotsfatet ... tittar vi för mycket på en sida av granen så faller nog allt ... nåväl RAKT blev det ju ... just nu ... Tack, tack alltså till kollegan som författat böckerna ... DE FUNKAR SKITBRA!!! Nu får jag sätta juleljusen själv ... ett riktigt karlagöra enligt mig ... och så ska jag tvinga ALLA barnen att klä granen i morgon kväll (för annars förblir den oklädd: "- WHO CARES?" sa middle-man,  " -En gran eller ingen gran!!!") när skinkan tas ur ugnen ... inte för att nå't av barnen självmant skulle komma på tanken att påskynda julgranspåklädningen eftersom juleskinka inte är något de äter frivilligt ... och absolut inte med någon j-a senap på ... Jaaa, så där håller det på hemma hos oss ... och det tar lixom knäck-en på julstämningen för mig ... men jag härdar ut ... här ska banne mig skaffas julstämning så det förslår ...


... egentligen räcker det med lite god mat ... en tallrik med nå't ... och så vet man att det vankas lite godis efteråt ... så vill jag ha en VACKER (och RAK) gran och så tusentals doftande hyacinter ... då ser man stjärnglans i mina ögon ... men jag funderar allvarligt på att kanske inköpa en stycke plastgran i knallrosa med sprillans nya silverdekorationer till nästa jul ... bara för att FÖRSKRÄCKA ... kanske skulle barnen då falla till föga och be snälla mamma att fixa en riktigt vacker Kungsgran igen ... med barr och allt ...


... idag ska en styck kaka bakas och så hade jag tänkt att städa lite här och lite där ... ska ta kalkonen ut från frysen så att den är ready-tinad på julafton när mannen ska fixa 10 liter fyllning och göra världens godaste ... fattar dock aldrig hur han får in allt i den lilla fågeln ...


... egentligen känns det konstigt ... men, bra ... men konstigt ... för jag tror aldrig att jag har slutat skolan så många dagar innan själva julafton ... och inte hjälpte det ... har ändå tusentals småfix att ordna ...


... måste också IDAG planera för hur julledigheten skall spenderas WORK-WISE alltså ... har en del att rätta, som alltid ... har en del som måste läsas in och recenseras till nästa kursledarträff ... har en del som måste åtgärdas när det gäller studierna oxå ... EN HEL DEL ... men ... jullovet har ju sååå många dagar ...


//Fröken P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fröken P - 8 januari 2011 17:30


... en ny termin ... visserligen känns höststarten alltid speciell ... jag vässer mina nya pennor och har nytt kollegieblock och allt ligger i räta rader  ... lite samma känsla nu inför vårterminens start, men det är ändå inte riktigt samma ...    ...

Av Fröken P - 7 januari 2011 17:51

God fortsättning! Här kommer lite att fundera på ...     ... Vet du? Jag måste som vanligt inför en ny termin fokusera på ...    ... och vi får väl se hur det går!!! //Fröken P ...

Av Fröken P - 14 januari 2010 12:49


   ... ska försöka fixa undan allt idag ... ska, ska, ska ... vill, vill, vill ... måste, måste, måste ... vi får se hur det går ... det är inte så kul, precis ... men himla skönt efteråt, som man säger ...      ... men först lite jobb ett par ti...

Av Fröken P - 14 januari 2010 09:07


     ... ja, jag säger bara det: usch!   ... tåget till storstan blev 2 timmar försenat ... gick och lade mig mitt i natten och var seg som kola på föreläsningen dagen därpå ... men ... det var ju tur att jag inte - som jag hade tänkt i ett s...

Av Fröken P - 10 januari 2010 16:02


     ... jag ser det framför mig ... om en knapp timme är jag klar med allt ... ska bara läsa igenom och finslipa lite ... åh, va' jag mår gott! Ska bli så skönt att åka på kurs och verkligen känna att jag är KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAR med allt! Känn...

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards