Alla inlägg den 3 december 2009

Av Fröken P - 3 december 2009 21:13

... det gick bra ... faktiskt ... ikväll på skolan borta där ... ok då, lite småtabbar ... en halvtaskigt spelad sketch (jag skulle t ex ha haft keps men hittade bara en gammal fiskarhatt) och så sa vi fel och fick börja om en gång ... men det blev ju en del skrattsalvor initialt som frigjorde lite ... ! ... en del tekniska småtuvor på vägen ... och så en ändrad internet-sida med en borttappad filmsnutt som vi ville visa ... men annars gick det bra ... fick faktiskt erbjudande om en fortsättning ... med större tjänsteomfattning ... mmm ... vart tar detta mig ... åh, så kul ... men, va' säger "tjifen" ... och familjen ... och ... helt underbart!


Det var jättetrevligt ikväll och min kollega var en väldigt inkännande och stöttande föredragspartner! Tack för henne! Åhörarna var trötta, men på gott humör och det var en skön stämning! Rektorn verkade nöjd! Resultat: klart G av mig i alla fall! YEAH!


//Fröken P

Av Fröken P - 3 december 2009 09:45

... här och var har jag hittat en oanvänd muskel som idag ger sig till känna genom små ettriga smärttillstånd ... på'n bara ...

... har nyss haft lektion med ett gäng: 1 satt där först, så kom två - men de gick snart för att hämta sina böcker och så kom de aldrig tillbaka, sedan kom 1 och hon satt på sin stol typ ½ minut innan hon också kom på att hon skulle iväg och hämta nå't: hon kom aldrig tillbaka, och sedan kom så småningom först 1 trött en och så en med erfarenheter av en missad buss (40 MINUTER FÖR SENT, NÄR BUSSARNA GÅR VAR 10:E MINUT PÅ MORGONEN!!!)!

Nåväl, de tre som tillhörde "järngänget" denna morgon fick sig en rejäl genomgång av vägmärken och dess vikt/värde! Lektionen gick jättesnabbt!

... har nu nyss fått mig en ny färgpatron till min skrivare och ska därmed klara av att skriva ut alla 100 (eller 40?) läxuppgifter från lärarna på ena skolan och så ska det rättas och gås igenom!

... ska också fixa Power Pointen så att allt funkar ikväll: PREMIÄR för lilla fröken P i föreläsningssammanhang för kollegor (JAG SKA INTE SNUBBLA PÅ NÅGON DATORSLADD) ... men, egentligen tjuvstartade jag redan förra veckan hemma hos mina egna kollegor: tror att det - också - gick bra ...

Anyway: Wish me luck!!! Ska iväg till ett bostadsområde och hålla i en studiecirkel för ett helt lärarkollegium på en skola! Sen kväll ikväll ... ska hem och vila emellan ... lunch-nap it is!


//Fröken P


Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards