Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Fröken P - 5 januari 2010 11:20


... grabbarna är lugna ... frukosten har gjort sitt ... förväntningarna inför den nypåkomna trettondagsaftonsmiddagsmaten är dock höga ... nu ska de få jobba ... "stuffing" ska hackas och skäras och ... fyllas ...


//Fröken P

Av Fröken P - 5 januari 2010 11:03

... en gång i tiden så var rosa, dvs skärt, min älsklingsfärg ... åh, jag fick t o m en rosa soffa en gång ... det mesta i mitt liv var rosa ... eller ditåt, i alla fall ...


... jag gillar fortfarande skärt (låter som färgen på en liten gris, rosa är nog ett bättre ord!!!) ... men, min "må-bra"-känlsa för färger attraherar numera också koboltblå och en sådan där grön-färg som man finner på de där helblanka besprutade knall-gröna äpplena i affären, typ nästan lime-färg (namnet då, inte färgen på lime-skal, för det är för mörkt): fattar ni?


... när jag var liten blev jag illamående när jag målade med den grå tusch-pennan ... har dock en del grått i garderoben, men det är rätt trist ... men, neutraaaaaalt ...


//Fröken P


  

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards