Alla inlägg den 1 september 2008

Av Fröken P - 1 september 2008 19:56

 ... har haft lektioner nästan hela dagen ... och det känns HÄRLIGT ... äntligen har vi startat och det känns inte så dumt ...

... jobbar lite med nybörjarsvenska på skolan intill också ... stimulerande att ha lite nytändning ...

... har ju också svenska som andraspråk B ... och där har vi en mastodontlektion på 3 timmar på onsdagarna ... jag har inte några problem med att fylla tiden precis ... men eleverna behöver VARIATION ... problemet är att vid små mikropauser (UPP OCH HOPPA; TA EN 5-MINUTARE; BYT PLATS ... etc ...) så är det alltid några som inte kan räta upp linjerna efteråt snabbt och lätt, utan det blir 15 minuter som går åt till att starta ... snacka om att kasta bort tid ... eller så är det mycket utstuderat ... förhalningsteknik är en talang ...

... måste förbereda mig och läsa om dödssynderna till på onsdag ... huja ... och så är kollegan på vift för studier ... tisdag onsdag torsdag sköter jag ruljangsen själv ... fredag: en massa lektioner, tyvärr - JAG VILLE HA EN ENKEL LÄTT OCH TIDIG FREDAG IÅR EFTER TRE ÅR MED TUNGT VECKOSLUT ... men se, det gick ej ... kollegan gick ut hårt och argumenterade ... charmant ... jag omfördelar min tid, och jag är inte obekväm för det ... men, aktasejvajaskakommaihåg argumenten sååå heta ...

Så hur gick det då med min ilska idag? Tja, jag har nog varit ganska snäll, för jag har varit tillsammans med elever mest hela dagen och de har ju inget ont gjort ... än ... ;-)

Tjing

Av Fröken P - 1 september 2008 12:42

... men imorse när jag kom så såg vår korridor betydligt bättre ut än i torsdags när jag lämnade eländet ... och vårt andra klassrum hade nästan tömts också ... snacka om att jag har fokuserat bra på GODA RESULTAT för min arbetsmiljö ... HÄR BLIR DET FÖRÄNDRINGAR så man nästan inte hinner med ...

... ska meddela Städ att de måste ta sig an det tomma rummet nu bara, för där är det "Asthma-here-I-come"-läge ...

//Tjing

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards