Alla inlägg den 13 november 2008

Av Fröken P - 13 november 2008 23:22

... tog en lååång sovmorgon ... och så var det väntan på konsulten för fjärrvärmen ... och så avbokade jag mötet med rektorn ... utvecklingssamtal, typ, med chefen ... får ta det sedan ... men han vill nog gärna TALA med mig lite ... ang jobbanhopning och dyl ... han vill ta ANSVAR för att jag inte går in i väggen ... tror faktiskt inte att jag ska ta den vägen ... genom väggen, alltså ... men man vet aldrig ... det värsta är inte att ha mycket att göra, utan att bli frustrerad när INGENTING görs och händer ... och när man känner att man inte kan vara med och påverka skeendet ... utan man kan bara stå där och se på när det går åt pipsvängen ... eller inte ens dit ... då är det lätt att åtminstone börja dunka huvudet lite lätt ... ett par gånger ... i en vägg ...

//TJING


PS: Jag har faktiskt haft en lektion idag och vi pratade om adjektiv i bestämd och obestämd form före substantiv i diverse obestämda och bestämda former, både singular och plural ... och så var jag faktiskt på a-lagsfika ... för jag trodde att jag skulle på fackmöte efteråt ... så där hade jag suttit och väntat i åtminstone 2 timmar ... bara för att få fika och gå på möte ... men sedan visade det sig att jag hade faktiskt tagit fel på fackmötesdag ... men jag fick ju fika och sedan förbarmade sig närmaste kollegan över mig och skjutsade runt mig i stan för att jag skulle köpa senaste WOW ... Wrath of the Lich King ... till sonen ... HAN BLEV GLAD! Tack kära kollega för att du gör min son glad! Sonen har viktigt prov imorgon, så han kan inte spela WOW ikväll ändå ... men klämma på förpackningen kan man ju ...


PS igen: ... och så har jag handlat och gjort världsförbättringsåtgärder här hemma ... så nå't lite har jag nog åstadkommit ändå ... när jag tänker efter ... tjingelingeling

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards