Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Fröken P - 28 oktober 2008 09:20

... hade föresatt mig att jag inte skulle fundera över jobbet under lovdagarna ... men det är ju det man gör ... hur ska man lära sig att inte planera ihjäl sig ... och eleverna ... jag behöver hjälp!

Av Fröken P - 28 oktober 2008 08:59

... ledig idag igen ... höstlovets dagar är ju lätträknade ... men det är sååå härligt att bara vara ... fast det är jag ju inte: bara ÄR, alltså ... nä, jag gör istället 1000 och 1 saker som jag borde ha gjort för lääänge sedan

 

... är riktigt stolt över mig själv - jaaa, för att jag har kunnat SKJUTA UPP en massa saker sååå länge ... dock vet jag ett och det är att jag ändå aldrig kommer att hinna ifatt min att-göra-lista, för det fylls ju bara på ... men på nå't sätt blir ändå vissa gamla listade att-göra-måsten helt & hållet o-prioriterade och synnerligen o-viktiga efter en tid ... sååå, då kan det ju inte ha varit så värst viktigt då ... åh, vilken tur att jag skjöt upp det, så att jag nu inte behövde göra nå't i onödan ...

... jag är också lite stolt och glad över det jag hinner göra: t ex ett styck födelsedagskort till vännernas dotter over-there ... visserligen en vecka för sent, men ... bättre sent än NEVER ...

... ska till storstan med hela familjen och vi packar som bäst ... tar med mig kurslitteraturen och hoppas att jag hinner plugga lite ... ah, så in i bomben dålig självkännedom jag har ... nåväl: det ser bra ut i väskan, att böckerna ligger där, vill säga ... om, utifallatt jag skulle få ett infall ...

... ska i allafall besöka bokhandlar och fylla på förråden med klassiker av olika slag ... familjen plöjer sig igenom ... och så finns ju flera i lätt-lästa versioner i hyllorna på jobbet ... så här ska "skönlitteräras" efter lovet: se upp, elever, nu blir det andra bullar ...

//Tjingeling

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards