Alla inlägg under juni 2008

Av Fröken P - 3 juni 2008 16:18

... eller också är det ännu värre ... det är inte alltid lätt att utvärdera nivån på en katastrof när den just har inträffat ... har talat med de som bör vidtalas ... a-lagsledare, rektor och dyl ... och de jobbar på enl en demokratisk arbetsgång ... men hallå, om beslut inte tas i demokratisk form så får man väl lov att köra med rövartrick för att riva upp dem ... eller åtminstone röra om i grytan ...

... har haft besök av IG:ade elever ... de har det besvärligt ... att prioritera rätt är besvärligt ... och man blir trött ... rektor är vidtalad och ... enl eleverna ... snart också lokaltidningen ... trött, sa jag det ...

... träffade gammal arbetskamrat "long time - no see" ... och det var ljuvligt ... skrattade gott och länge åt våra tokigheter ... hon räddade min dag ... det är nå't förlösande med skratt ... det liksom mjukar upp inuti ... en stretching, men på insidan liksom ... och jag brukar ju värma upp veckan med att se på Parlamentet på söndagarna ... höst och vår ... i sommar får jag lov till att låna roliga filmer till DVD:n ...

... nu ska jag olja in ett altangolv ...

WISH ME LUCK!

//Fröken P

Av Fröken P - 3 juni 2008 06:38

--- det känns lite avigt faktiskt ... att åka till jobbet idag ... efter gårdagens besked om transportation ... det förefaller som om inte vår skola fanns längre ... och jag ska nu inom kort åka och titta på ruinerna ... en krigszon ... utbombade lokaler, infallna tak och så mitt i all bråte ser jag läromedlen ... och alla mina pärmar ... nä, nu ska jag banne mig bli klar med min städning ... kan inte spara mera ... ska inte ... det skulle va' sååå COOLT att ha detta gjort innan sommarlovet ... får se om jag orkar ta sats idag ... tror knappt jag vågar visa mig i korridoren ... ALLA MÅSTE JU TALA OM KATASTROFEN IDAG ... och jag ORKAR inte med allt snack som följer på katastrofer, faktiskt ... vill bara sitta på min kammare och kasta skräp i mina svarta säckar ... lugn & fin ...

... ska fundera ut en bra aktivitet för eleverna på väg till skolan idag ... klassen ska lämna tillbaka skolböcker och städa skåp idag ... och så ska de göra något ämnesanpassat och seriöst ... det får bli sång & musik ... gamla svensktoppshits: "Sommaren är kort" och "Jag vill ha en egen måne" och de andra ... iiihhhh ... men var har jag lagt texterna och inspelningen ... nu blir det fart på fröken P ...???

//Tjingelingeling

Av Fröken P - 2 juni 2008 23:59

... ibland blir jag bara sååå trött ... och då inte av arbetsbelastningen ... det som tröttar är dumheter, oorganisation, frustration och dröjsmål i varierande omfattning ...

GÄSP!

//FRÖKEN P - vakar i väntan på sonen som ska droppa in från nöjesfältsresan när som helst

Av Fröken P - 2 juni 2008 23:48

... upp "early" idag ... cyklade till tåget före den ... fick inte fatt i biljett för expeditionsdamen hade gett mig fel kod ... K skulle vara Q ... men det visste ju inte jag ... fick åka gratis till huvudstaden ... ibland har man tur och träffar en glad och pigg tågvärdinna en helt vanlig måndag morgon ... sprang till tunnelbanan ... körde sedan "racet" hela da'n ... med redovisningar och så ... det är faktiskt riktigt givande ... dvs att träffa människor som arbetar med typ samma sak som jag i andra delar av landet ... vi jämför och avslöjar ... och vi lär oss massor ...

... vill plugga meeer ... men jag måste konsultera rektorn först ...

... kollegan ringde idag ... de hade haft krismöte ... nu jä-ar i min själ händer det grejer ... och alltid när jag är på rymmen ... nu ska vi tydligen flytta vår verksamhet ... bums ... mmm, det ska bli spännande att få höra mer om det ... tydligen är det konflikter mellan utagerande elever hos oss och ... nu får ni hålla i er ... KOLLEGOR PÅ VÅR SKOLA ... och det har gått så långt att vi nu ska förflyttas ... ÄR INTE KOLLEKTIVA BESTRAFFNINGAR FÖRBJUDET I SKOLAN ...

... äh, jag orkar inte med det där nu ... vill de ha mig i en liten skrubb och mina elever i en liten barack på skolgården ... så då får jag väl säga vad jag tycker ... och sedan bestämma mig för vad jag vill göra sedan ... baracker brukar vara fulla med mögel och det brukar KLAMPA rejält när man går, för det är liksom "inbyggt eko" i golven på nå't vis ... mmm, det låter helkul ... ja, detta blir ett roligt sommarlov att träda in i ... när man får veta att till hösten så flyttar vi in i ett grönluddigt skjul där det saknas avlopp och rinnande vatten ...

//Fröken P

Presentation

Omröstning

Vem är du som läser min blogg?
 En lärare i skolvärlden
 En kollega i närheten
 En vän som läser här istället för att träffa mig!
 En familjemedlem som ... se ovan ...
 En av mina fantastiska elever
 En annan människa
 Nå't annat!?
 Jag själv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards